۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۸

طی سوگوار ملی از عاشورا تا اربعین؛

نمایش « ملتی در تبعید ابدی» در هرسین به اجرا در می‌آید

 نمایش « ملتی در تبعید ابدی» در هرسین به اجرا در می‌آید

کرمانشاه- نمایش« ملتی در تبعید ابدی» در بخش صحنه‌ای سوگواره ملی از عاشورا تا اربعین در شهرستان هرسین از استان کرمانشاه به اجرا در می‌آید.

نعمت اسدی مرام در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای نمایش «ملتی در تبعید ابدی» در شهرستان هرسین خبر داد.

وی افزود: این نمایش کاری از گروه «شیرز» به سرپرستی بنده است که در بخش صحنه ای سوگواره ملی از عاشورا تا اربعین به اجرا در می آید.

این کارگردان تئاتر گفت: نویسندگی این اثر را «هومن روحتافی» و کارگردانی آن را خود بنده به عهده دارم و اجرای عمومی آن در شهرستان هرسین آغاز شده است.

وی در خصوص درون مایه این نمایش نیز گفت: این اثر ۴ روایت در هم تنیده از ۴ دوره تاریخ شیعه در خصوص واقعه کربلا را به نمایش می گذارد.

اسدی مرام از اجرای نمایش مذکور از روز گذشته خبر داد و گفت: این نمایش به صورت همه روزه  تا ۲۵ ماه صفر به جز روزهای تعطیل در محل سالن آمفی تئاتر فرهنگ وهنر شهرستان هرسین اجرا می شود و علاقه مندان می توانند طی روزهای برگزاری از ساعت ۱۶ به بعد برای تماشای نمایش به محل مذکور مراجعه کنند.

لازم به ذکر است؛ سوگواره ملی از عاشورا تا اربعین به همت دفتر تئاتر دینی مرکزهنرهای نمایشی برگزار می  شود و نمایش‌های برگزیده  خیابانی، صحنه ای، آیینی، تعزیه و...  با موضوع عاشورا از ۲۵محرم تا۲۵صفر در شهرهای خود اجرای عموم می شوند.

کد خبر 3820518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha